Tblisi dag 4

5 september 2019 - Tbilisi, Georgië

vandaag ging de rit naar de wijnregio [Kakhetiregio] waar we eerst het Bodbe klooster hebben bezocht. Er staat een oude kerk die van buiten helemaal is vernieuwd. Binnen is de kerk prachtig met verschillende fresco´s. Het hele complex is prima onderhouden met prachtige tuinen en een fantastisch uitzicht op een vallei. In de kerk is het graf te zien van Nina, grondlegger van het Georgisch orthodoxe geloof. Daar dichtbij lag een gezellig dorpje Sighnaghi met nog een oude stadsmuur en een lokale markt met souvenirs etc. Vervolgens zijn we naar een dorpje gereden met een lokaal wijnhuis waar we een heerlijke lunch kregen en wijn konden proeven. Tenslotte zijn we In de avond met een paar mensen van de groep met de funicolare helemaal de berg opgegaan waar we de verlichte stad prachtig konden zien.

1. Ria:
    Prachtige foto's!
  2. Annemarie de Grood:
    6 september 2019
    Tot nu toe veel iconen gezien in Georgië. Echt iets voor jou. Nu zijn we in Armenië maar volgens mij hebben zij die niet. We zullen zien.
  3. Ria:
    6 september 2019
    Foto s gemaakt van de Ikonen?
  4. Annemarie de Grood:
    7 september 2019
    we hebben wel een paar foto's, maar je moet ze eigenlijk zelf zien. Zodra we thuis zijn moet je maar gauw de foto's komen kijken.