Dilijan dag 5

6 september 2019 - Dilidzjan, Armenië

Na het ontbijt zijn we vertrokken naar Armenië. Bij de grens zijn we gewisseld van gids en bus, nadat we lopend de grens waren overgestoken. De eerste indruk van Armenië was dat het land nog een stuk minder ontwikkeld is dan Georgië. Onze eerste stop was het Goshavank-klooster uit de middeleeuwen, dat bestaat uit 3 verschillende gebouwen die voor diverse doeleinden worden gebruikt. Daarna zijn we door Klein Zwitserland gereden naar het dorp Fioletovo waar we kennis hebben gemaakt met de Molokangemeenschap (oorspronkelijk Russische vluchtelingen die zich in de 18e eeuw afscheidden van de Russisch-orthodoxe kerk). We kregen er thee, gemaakt in een samovar, met hartige en zoete lekkernijen. Je kunt de gemeenschap enigszins vergelijken met de Amish (zonder televisie, in eigen onderhoud voorziend etc.). Uiteindelijk in Dilijan aangekomen in het Best western hotel waar we ook nog gezwommen hebben.

1. Giancarlo Fornaro:
    6 september 2019
    Is dit jullie privegedeelte van de reis?
  2. Annemarie de Grood:
    7 september 2019
    Hoi Giancarlo,

Dit is de groepsreis. We zijn op stap met 25 deelnemers. Vrijdag 13 gaat de groep terug naar huis en gaan wij naar zwager en schoonzus, die vandaag al in Armenië zijn aangekomen. Daar blijven we nog een weekje vooral rustig aan doen en 19/20 september gaan we tenslotte naar huis.
  3. Giancarlo Fornaro:
    7 september 2019
    Dank je, Annemarie, voor de uitleg.
  4. Adriaan de Grood:
    8 september 2019
    Dank voor jullie dagelijkse verslag. Het is naar ons gevoel een mooie en interessante tour. Veel plezier de komende week, en het kleine weekje rust daarna. Groeten van Aad en Selma.