Goris dag 6

7 september 2019 - Goris, Armenië

Vannacht heeft het geonweerd en erg geregend en daarom ging de wandeling in het nationaal park alleen door voor degenen die dit heelgraag wilden. Zodra zij terug waren zijn we naar het Sevanmeer gereden, een van de hoogst gelegen meren ter wereld (1900 meter). Vroeger lag het Sevanklooster op een eiland maar door irrigatie zakte het water zoveel dat het tegenwoordig een schiereiland is. We zijn de 150 trappen naar het klooster opgeklommen en hebben genoten van het uitzicht. De deur van het klooster was erg mooi, maar verder was er niet veel te zien. Vervolgens zijn we naar de andere kant van het meer gereden naar Noratus waar we een middeleeuws kerkhof hebben bekeken met veel kachkars (gedenkstenen met kruisen) waarvan sommige dateerden uit de 9e eeuw. Via de Selimpas (ooit onderdeel van de zijderoute) zijn we naar de Selim karavanserai gereden. Dit was vroeger een veilige overnachtingsplaats voor reizende handelskaravanen. Tenslotte verder door het schitterende landschap naar het hotel in Goris.

1. Louk:
    8 september 2019
    Idd mooie streek! Aan de foto's te zien, lijkt het een dunbevolkt gebied?
    Kun je contact hebben met de bevolking?
  2. Helen Keij de Grood:
    8 september 2019
    Wat een cultuur en natuur zien jullie op deze reis! Leuk om te volgen hoewel ik geen kaartmateriaal heb van het gebied maar dat zien we tzt. wel! Geniet nog!