Yerevan dag 11

12 september 2019 - Yerevan, Armenië

Vandaag is de laatste dag met de groep die we afsluiten met een bezoek aan de Araratfabriek, waar ze cognac oftewel brandy maken. hier kregen we een uitgebreide rondleiding met uiteindelijk een proeverij. Het vervolg was een bezoek aan de Vagharshapat in Echmiatsin. Hier staat een kathedraal, gebouwd rond het jaar 300, die de hoofdzetel is van de Armeens-Apostolische kerk, ook wel het Vaticaan van Armenië genoemd. Deze kathedraal werd 17 jaar eerder gebouwd dan de Sint Pieter in Rome. Na een rondleiding in het complex brachten we een bezoek aan het museum met religieuze kunstschatten. Tenslotte hebben we de ruïnes van de Zvartnotskathedraal bezocht waar we onverwachts op een concert werden getrakteerd door 4 operazangers met een zeer indrukwekkend volume. De kathedraal is gedeeltelijk gerestaureerd maar in het museum staat ook een maquette zoals hij er vroeger heeft uitgezien. Ook was vandaag de besneeuwde top van de Ararat onderweg te zien. Met een gezellig samenzijn en een drankje is de reis met de groep afgesloten. Morgen vervolgen wij onze vakantie in Goght. Deze dagen willen we vooral in alle rust nagenieten van de fantastische reis en gezellig samenzijn met Marguerite en Koos. We zullen vast nog wel het een en ander ondernemen en als daar vermeldenswaardige momenten tussen zitten zullen we dit zeker nog melden, maar voorlopig sluiten we hierbij dit blog. Een intensieve reis door twee landen die enerzijds zich heel modern en westers tonen, maar anderzijds ook nog een lange ontwikkeling hebben te gaan, maar daardoor zeker landschappelijk nog heel ongerept zijn.

1. Louk:
    12 september 2019
    Bedankt voor jullie reisverslag. Lekker nog ff een weekje off line! ☺
  2. Ria:
    12 september 2019
    Genoten van jullie mooie verhalen. Kom zeker de foto s kijken maar eerst de Aussie foto s. Fijne week nog en tot snel.
  3. Adriaan de Grood:
    12 september 2019
    Wij hebben jullie interessante blogs aandachtig gevolgd, en denken best wat over Georgië en Armenië te hebben opgestoken. Prettig verblijf verder, en groeten van Selma en mij.
    Tot ziens.
  4. Rick:
    12 september 2019
    Pa, ma, bedankt voor de verhalen. Geniet nog lekker van jullie laatste week, ff lekker rustig aan. Njoy!
  5. Hans:
    12 september 2019
    Leuk om elke dag jullie belevenissen te lezen.
    Nog een rustige week (om bij te komen?) met Marguerte en Koos en hun vrienden.
  6. Ilse Deurloo:
    12 september 2019
    Jullie hebben niet stil gezeten de laatste weken. Nu lekker ontspannen en hopelijk genieten van mooi weer en gezellig samenzijn. Kus en tot snel, Ilse
  7. Heleen en Carol:
    13 september 2019
    We hebben genoten van jullie verhalen. Wat een bijzondere reis!
    Lekker uitrusten nu en doe de groetjes aan Marguerite en Koos.
    Tot vlug, veel liefs Heleen en Carol.
  8. Lili Loois:
    14 september 2019
    Bedankt voor jullie mooie verhalen en foto's. Nu nog lekker een weekje nagenieten van deze prachtige reis. Veel plezier nog. Tot ziens!
  9. Herma:
    14 september 2019
    Wat een interessante reis hebben jullie gehad. Heel de moeite waard.
  10. Helen Keij de Grood:
    14 september 2019
    Inderdaad heel interessant en ook ruige natuur, schitterend!
    Nu lekker even uitrusten en nagenieten 😍 Tot ziens weer.
    Steef en Helen
  11. Yvette:
    15 september 2019
    super bedankt voor deze verhalen, zeer interessant
  12. Monique:
    18 september 2019
    Bedankt voor jullie reisverslag !
    Heel interessant en leuk om te lezen.
    Geniet ze nog.
    Groeten, Monique
  13. Watze de Vries:
    18 september 2019
    Interessant, verbazend, uitnodigend, aanvullend en genietend.
    Watze en Anneke
  14. Klaas Jan Burgman en Henny:
    26 september 2019
    Een geweldige reis, Georgië en Armenië. Met allemaal geweldige mensen, als een geheel.
    Allemaal bedankt daarvoor.