Tblisi dag 3

4 september 2019 - Tbilisi, Georgië

Vandaag zijn we de Kaukasus in geweest over de beroemde Georgische militaire weg, de verbindingsroute tussen Georgië en Rusland met een ontzettend mooi berglandschap. Onze eerste stop was het Ananuri kastelencomplex, een vesting uit de Middeleeuwen, prachtig van buiten maar we konden er niet in,  jammer genoeg. Wel een fantastisch uitzicht over het Zhinvali waterreservoir. We vervolgden onze weg langs een vriendschapsmonument, dat de 200-jarige "vriendschap" tussen Georgië en Rusland moet verbeelden. Dit staat op de het hoogste punt van de weg naar Kasbegi. Hier stapten we over in een jeep die ons naar boven bracht naar de Georgisch-orthodoxe Drievuldigheidskerk van Gergeti. Weer een prachtige middeleeuwse kerk met een fantastisch uitzicht. Als afsluiting van de dag hebben we, na een diner, een boottocht over de rivier gemaakt. Erg leuk met al die lichtjes.

1. Hans:
    5 september 2019
    Wat leuk om elke dag te lezen wat jullie doen.
    Het lijkt wel een 'we-zijn-er-bijna' reis.
    Nog heel fijne dagen!
  2. Louk:
    5 september 2019
    Hey die Annemarie en Harry,
    Wat een avonturen in een onbegrijpelijk land. Leuk om er nu meer beeld bij te hebben. Hoe is het om daar te zijn?
  3. Annieke:
    6 september 2019
    Wie is de groene figuur op de tegeltjes?
  4. Annemarie de Grood:
    6 september 2019
    Het is een Russische militair die het hakenkruis vertrapt. Kijk maar onder zijn voeten.