Tblisi dag 2

3 september 2019 - Tbilisi, Georgië

Vandaag zijn we, langs het door de Russen bezet gebied Zuid Ossetië, gereden naar de top van een berg waar het zeer oude Dzjavari Klooster staat. Prachtig om te bekijken evenals de omgeving van bovenaf. Tevens keek je neer op de plek waar 2 rivieren samenkomen. Vervolgens zijn we afgedaald naar de vroegere hoofdstad Mtskheta , een leuk oud stadje, waar we de Svetitschoveli kathedraal hebben bezocht. Ook deze is zeer oud, prachtig om te zien en daar liggen oude koningen begraven. Ook de grotstad Uplistskhe was zeer indrukwekkend en daarna zijn we naar de geboortestad van Stalin, Gori, gereden om het Stalinmuseum met een bezoek te vereren. Een oud museum en een beetje dubieus, maar gelegen in een mooi opgezette omgeving met een aantal fonteinen.

1. Adriaan de Grood:
    3 september 2019
    Erg interessant en leuk om te lezen !
    Doet mogelijk een beetje denken aan het Grieks Orthodoxe geloofsbeleving. (Iconen, Apostelen, Zegeningen etc). Christendom is in dit deel van de wereld heel anders dan in het (decadente) westen. Bedankt, Groeten, en veel plezier. Aad en Selma
  2. Helen Keij de Grood:
    4 september 2019
    Leuk jullie zo te volgen. Ook heel interessant allemaal! En een mooi en afwisselend landschap. Is het niet te warm? Geniet van alle mooie dingen!
  3. Giancarlo Fornaro:
    4 september 2019
    In Gori zijn wij destijds ook geweest, kort na de oorlog met Rusland. Er is toen in het centrum van de stad een Nederlandse cameraman doodgeschoten. Het museum is inderdaad een beetje dubieus maar past wel in de verering van Stalin in Rusland als grote leider.
  4. Annieke:
    4 september 2019
    Erg interessant lijkt me. Mooie foto's!